Ryż, kurczak i warzywa


Nie wiem czy też tak macie, ale kiedy ktoś widzi mnie z pudełkiem, w którym mam ryż, warzywa i kurczaka, to pierwsze pytanie skierowane w moją stronę brzmi "Robisz masę?" :D Kulturyści nawet na redukcji jedzą ryż, komponując posiłki tak, aby spełniały wyznaczone przez nich docelowe wartości kaloryczne i makroskładniki. Nie bójcie się - można jeść ryż, a w towarzystwie świeżych warzyw i kurczaka smakuje wybornie!


Na dwie porcje, czas wykonania: 25 minut
- woreczek ryżu
- duży filet z kurczaka
- ulubione przyprawy
- 1 cukinia
- 2 pomidory
opcjonalnie: łyżka masła, łyżka mąki pełnoziarnistej, 30 ml mleka

Krok po kroku
1) Ryż gotujemy według przepisu na opakowaniu.
2) Kurczaka gotujemy na parze do miękkości (ok. 10 minut).
3) Cukinię i pomidory kroimy w kostkę.
4) Cukinię podsmażamy na odrobinie oliwy aż się przyrumieni, ewentualnie dosalamy i przekładamy do miseczki.
5) Opcjonalnie do dania wykonujemy sos: na patelni roztapiamy łyżkę masła, dodajemy łyżkę mąki pełnoziarnistej, mleko i mieszamy aż do uzyskania pożądanej konsystencji..
6) Na patelnię dodajemy ryż, kurczaka, warzywa i podsmażamy razem 2 minuty.

Smacznego!

Podziel się:

7 komentarze

  1. Świetny tytuł posta :D Mimo, że nie robię masy ani nie jestem na redukcji skusiłabym się na takie danko, gdyż uwielbiam ryż z kurczakiem i warzywami. Szybko, smacznie i zdrowo - to lubię!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś w tym jest. Gdy np. na Instagramie obserwuję wielu fanów siłownianych sportów to podobne dania często goszczą w zdjęciach przez nich dodawanych. Ja obecnie na siłownię nie chodzę, ale przepis z wielką chęcią przygarnę :) Pozdrowieńka! :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dowolnymi warzywami :) Nie musisz ich podsmażać, zamiast tego mogą być nawet surowe ogórki i pomidory albo surówka z buraczków :) co akurat masz w lodówce :)

    OdpowiedzUsuń