Dietetyczny omlet z masłem orzechowym i bananami

W związku z tym, iż grono czytelników bloga ciągle się powiększa, postanowiłam przypomnieć swój niezawodny przepis na omlet. Zawsze wychodzi pyszny, puszysty, a w towarzystwie masła orzechowego i bananów plasuje się na 1 miejscu w klasyfikacji moich ulubionych śniadań. 




(na 2 omlety, czas wykonania: 20 minut)
- 4 jajka
- pół dużego kubka płatków owsianych
- łyżeczka proszku do pieczenia
- masło orzechowe do posmarowania omletów (kilka łyżek)
- banan
- łyżeczka nasion chia (opcjonalnie)

1) Płatki owsiane zalewamy wodą, do poziomu płatków (chodzi o to, żeby zmiękły, więc wody nie musi być dużo).
1) Żółtka oddzielamy od białek.
2) Białka ubijamy na sztywną pianę.
3) Płatki owsiane miksujemy z żółtkami, proszkiem do pieczenia i cukrem waniliowym. Dodajemy do ubitych białek i mieszamy do połączenia się składników.
4) Patelnię o dosyć małej średnicy smarujemy oliwą za pomocą pędzelka albo papierowego ręcznika, rozgrzewamy i wylewamy na nią masę. Omlet smażymy pod przykryciem, około 3 minut z jednej strony i przerzucamy na drugą. Najlepiej odchylić kawałek omleta na bok i sprawdzić czy już się zarumienił.











Podziel się:

20 komentarze

  1. ile taka porcja może mieć kcl?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie liczę kalorii, staram się wybierać pełnowartościowe produkty i jeść je w racjonalnych ilościach :) Sam omlet - 260 kcal, z dodatkami 200-300 więcej w zależności od rodzaju masła. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. I oczywiście ilości tego masła :P Jeśli użyjesz samych białek i jednej łychy masła to zmieścisz się w 300 kcal :)

      Usuń
  2. Super. Pełnowartościowy, no i na pewno doda energii. Uwielbiam banany. Nawet przed chwilą zjadłam taki twarożkowy deser z bananem. Pyszotka. Muszę się o takiego omleta pokusić koniecznie :) Pozdrowionka :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  3. omlet z masłem orzechowym to klasyka gatunku- najlepsza!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jadamy omletów ale jak ktoś nam zrobi to bardzo chętnie xD
    Szczególnie w Twojej wersji :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ja mam trochę inny przepis. Z płatków owsianych zrobić po prostu mąkę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny omlet, ja swoje zwykle robię z mąką pełnoziarnistą, ale płatki to ciekawy pomysł;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystko,co z masłem orzechowym - biorę to!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie korzystam z Twoich przepisów i staram się zdrowo odżywiać. Chciałabym również wypróbować ten, ale tak się zastanawiam czy proszek do pieczenia można tak "bezkarnie" używać? :D Zawsze wydawało mi się, że ten dodatek nie należy do najzdrowszych, można go ewentualnie czymś zastąpić albo po prostu nie dodawać? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszek do pieczenia można zastąpić sodą, w proporcjach: 1 porcja sody to 2-3 razy więcej proszku do pieczenia. Ale trzeba pamiętać, że soda wchodzi w reakcje z kwasami.

      Usuń
    2. Ja nie dodaje proszku do pieczenia ani sody i tak wychodzi puszysty naprawdę polecam ten przepis :-)

      Usuń
    3. Ja nie dodaje proszku do pieczenia ani sody i tak wychodzi puszysty naprawdę polecam ten przepis :-)

      Usuń
  9. To musi być pyszne. Na pewno spróbuje ! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam dzisiaj na śniadanie. Bardzo dobry. Jak dla mnie stanowczo za duża porcja :-) Starczyło jeszcze na drugie śniadanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam dzisiaj na śniadanie. Bardzo dobry. Jak dla mnie stanowczo za duża porcja :-) Starczyło jeszcze na drugie śniadanie :-)

    OdpowiedzUsuń