Dietetyczny omletowy torcik śniadaniowy


Omletowy torcik z owocami to propozycja iście królewskiego śniadania. Chcesz zacząć dobrze dzień? Poświęć 20 minut na przygotowanie tego posiłku, gwarantuję, że warto!

Lista składników:
- 2 jajka 
- 1/4 kubka płatków owsianych
- łyżeczka oleju
- łyżeczka proszku do pieczenia 
- opcjonalnie: łyżeczka kakao
- dowolne owoce i orzechy
polewa: 2 łyżki jogurtu naturalnego + odżywka białkowa o smaku białej czekolady (możesz zamienić na łyżeczkę miodu)


Krok po kroku:
1) Płatki owsiane zalewamy wodą, do poziomu płatków (chodzi o to, żeby zmiękły, więc wody nie musi być dużo).
1) Żółtka oddzielamy od białek, białka ubijamy na sztywną pianę.
2) Płatki owsiane blendujemy z żółtkami i proszkiem do pieczenia. Dodajemy do ubitych białek i mieszamy do połączenia się składników.
3) Patelnię o dosyć małej średnicy smarujemy tłuszczem, rozgrzewamy i wylewamy na nią masę. Omlet smażymy pod przykryciem na średnim płomieniu, około 3 minut z jednej strony i przerzucamy na drugą (kiedy pojawią się bąbelki powietrza). Najlepiej odchylić kawałek omleta na bok i sprawdzić czy już się zarumienił.
4) Omleta kroimy na cztery części, przekładamy polewą jogurtową, podajemy z owocami.

Smacznego!




Podziel się:

8 komentarze

  1. Wygląda pysznie! Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale wyczarowałaś małe cudo! Super smacznie i zdrowo, tak jak lubię. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. już na sam widok ślinka mi cieknie :D torcik wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaką odżywkę białkową najlepiej użyć ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dowolną, ja polecam AllNutrition bananową :)

      Usuń