Jak zmotywować się do biegania jesienią i zimą?


Bieganie w okresie jesienno-zimowym to nie lada wyzwanie. Jak zmotywować się do biegania, kiedy za oknem ciemno i zimno, łóżko przyciąga Cię jak magnes i nie masz najmniejszej ochoty wynurzyć nogi spod kocyka?


1. Dzień wcześniej przygotuj sobie wszystkie ubrania i połóż je w zasięgu wzroku. Jeśli będziesz wiedzieć, że zrobiłeś już pierwszy krok, będzie Ci łatwiej zmobilizować się do wstania. 


2. Oprócz ubrań warto przygotować sobie na widoku przekąskę - np. banana. To co mnie najbardziej motywuje do wstania to perspektywa jedzenia ;-)

3. Pomyśl o tym, że wiosenna forma robi się jesienią i zimą. Jeśli teraz się sprężysz i popracujesz nad wytrzymałością, możesz liczyć na efekty w sezonie, może nawet wystartujesz w zawodach, albo pobijesz swoją życiówkę! Może wyznaczenie sobie celu jakim będzie wystartowanie w zawodach sprawi, że chętniej sięgniesz po buty do biegania?


4. Zanim wyłączysz budzik usiądź na łóżku. Wykonanie tej pozornie łatwej czynności przybliży Cię w ogromnym stopniu do założenia stroju biegowego.

5. Poproś współlokatora albo członka rodziny, żeby po budziku wygonił Cię z łóżka. Odebranie kołdry powinno pomóc :)


6. Umów się z kimś na bieganie. Nie ma nic gorszego niż świadomość, że jeśli nie wstaniesz to zawiedziesz drugą osobę. W miastach tworzy się coraz więcej grup biegowych, spróbuj dołączyć do jednej z nich.

7. Pomyśl o plusach wysiłku fizycznego. Bieg doda Ci energii, poprawi samopoczucie, rozładuje stres. Ja uwielbiam napawać się pięknem natury, delektuję się bieganiem po dywanach pożółkłych liści czy świeżym, skrzypiącym śniegu.


8. Przygotuj sobie playlistę z energetyczną muzyką, a jeśli nie masz na to czasu, spróbuj pobiegać z aplikacją, np. Spotify. Zanim wyjdziesz z domu rozgrzej się przy dźwiękach ulubionej piosenki, która ułatwi Ci wystartowanie. Ogranicz czas przebywania na mrozie do minimum, kiedy jest bardzo zimno rozgrzewkę i rozciąganie przeprowadź w domu.


9. Biegaj tyle ile masz ochotę, w tempie jakie Ci odpowiada. Nie narzucaj sobie żadnych wymyślnych treningów jeśli nie chcesz, w tym okresie możesz spokojnie wrzucić na luz.


A Wy jakie triki dorzucilibyście do tej listy? :)

Podziel się:

5 komentarze

  1. budzik położyć na drugim końcu pokoju, najlepiej pod ubraniami do biegania- jak już wstaniesz i będziesz mieć je w rękach, to jakoś tak głupio odłożyć je na bok i wrócić do łóżka :)
    W pierwszej minucie nienawidzisz siebie za to, że wieczorem wpadłaś na taki okrutny pomysł, ale potem sobie dziękujesz :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam biegać jesienią i zimą, to moje ulubione pory roku na tą aktywność więc szczególnej motywacji mi nie trzeba. :D Skuteczne jednak porady dla tych bardziej ciepłolubnych. :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię biegać, nie potrafię się do tego przekonać...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wierzyłam, że to możliwe, ale faktycznie zostawienie ciuchów na widoku niesamowicie motywuje! :D Przekonałam się o tym dzisiaj na własnej skórze :)

    OdpowiedzUsuń