Recenzja produktów firmy Primavika


W końcu udało mi się przetestować wszystkie produkty, które otrzymałam do recenzji od firmy Primavika. Zapraszam Was na opis składu, smaku, propozycje podania oraz moją opinię na temat hummusów, ketchupu oraz gotowych dań obiadowych.



Na zdjęciu tytułowym na pewno zauważyliście jeszcze pasztet z cieciorki, paprykarz z kaszy jaglanej oraz masła orzechowe - ich recenzje możecie przeczytać w osobnym poście tutaj i tutaj
Po kliknięciu w nazwę produktu zostaniecie odesłani na stronę producenta, gdzie znajdziecie jeszcze bardziej dokładny opis wartości odżywczych i zastosowań.

Skład: koncentrat soku jabłkowego 50%, woda, koncentrat pomidorowy 33% (135g pomidorów na 100g ketchupu), ocet jabłkowy, skrobia kukurydziana natywna, sól morska, guma guar, przyprawy
Wartości odżywcze w 100g: 143 kcal, T: 0,5g, W: 33g, B: 1,6g, sól: 1,45g
Smak: słodki, łagodny, dobrze doprawiony
Konsystencja: idealna, nie za rzadka
Moja ocena: Kolejny produkt od Primaviki, który bardzo polubiłam :) Ketchup jest super, delikatny, łagodny, świetnie komponuje się z mięsem, frytkami z batatów i pełnoziarnistymi tostami. Podobno przetworzone pomidory mają więcej likopenu (o właściwościach przeciwnowotworowych) niż świeże warzywa,  poza tym są skarbnicą potasu, błonnika oraz witaminy A i C.


Dania obiadowe
Skład: woda, cebula, teksturowane białko sojowe 22%, koncentrat pomidorowy, skrobia kukurydziana, mąka pszenna, olej rzepakowy, bulion wegetariański (maltodekstryna, sól, suszona marchew, natka pietruszki, liście selera, por, cebula), cukier, olej rzepakowy, kurkuma, aromat, sól, hydrolizat białka roślinnego (zawiera soję), zioła, przyprawy, aromat z ekstraktu drożdżowego, witamina C
Wartości odżywcze w 100g: 64 kcal (w porcji 134 kcal), T: 1,2g, W: 8,6g, B: 4,6g, sól: 0,7g


Skład: woda, steki - teksturowane białko sojowe 63%, olej rzepakowy, cukier, skrobia kukurydziana, bulion wegetariański (maltodekstryna, sól, suszona marchew, natka pietruszki, liście selera, por, cebula), ocet jabłkowy, przyprawy (papryka słodka, czosnek, papryka ostra, curry), hydrolizat białka roślinnego (zawiera soję), sól, zioła (zawiera gorczycę), aromat z ekstraktu drożdżowego, witamina C, kwas askorbinowy
Wartości odżywcze w 100g: 150 kcal (w porcji 125 kcal), T: 6,3g, W: 12g, B: 11g, sól: 1,4g


Skład: woda, pulpety wegetariańskie 27% (woda, teksturowane białko pszenne, olej rzepakowy, kaszka manna (pszenna), mąka pszenna, mąka kukurydziana), pomidory pelati 25%, (pomidory bez skórki, sok pomidorowy, kwas cytrynowy), cebula, papryka świeża czerwona, koncentrat pomidorowy 8%, bulion wegetariański (maltodekstryna, sól, suszona marchew, natka pietruszki, liście selera, por, cebula), imbir świeży, cukier, olej rzepakowy, kurkuma, aromat, sól, hydrolizat białka roślinnego (zawiera soję), zioła (zawierają gorczycę), przyprawy 
Wartości odżywcze w 100g: 144 kcal (w porcji 310 kcal), T: 7,1g, W: 13g, B: 7g, sól: 1,0g


Smak: Wszystkie produkty obiadowe składają się głównie z soi. Jestem typowym mięsożercą i nigdy nie byłam na diecie wegetariańskiej, dlatego jej smak był mi dotąd zupełnie obcy. Niestety osobiście nie przypadł mi do gustu, stek czy pulpet musi być z mięsa i koniec kropka ;) Jeśli lubicie produkty sojowe, to te dania na pewno wpiszą się doskonale w Wasze kubki smakowe.
Moja ocena: Nie bez powodu prowadzę bloga kulinarnego - uwielbiam gotować i jeśli mam ku temu okazję i możliwości to wolę przygotować wszystko sama z czystej radości tworzenia :) Jednak wszystkim nam zdarzają się dni kiedy nie mamy czasu, a nawet ochoty na stanie przy garnkach - wtedy taki słoiczek spisze się doskonale. Składniki każdego produktu przed wypuszczeniem na rynek konsultowane są z dietetykami, dlatego nie musicie martwić się o to, co znajduje się w środku. Dania te będą odpowiednie dla osób na diecie przez wzgląd na niską kaloryczność i wysoką zawartość białka o doskonałej przyswajalności.

Hummus

Skład: woda, cieciorka 32%, olej rzepakowy, pomidory suszone na słońcu 16%, miazga sezamowa 15%, 100% sok z cytryny, czosnek suszony, koncentrat pomidorowy, sól morska, może zawierać soję 
Wartości odżywcze w 100g: 227 kcal, T: 16g, W: 11g, B: 5,5g, sól: 1,18g


Nazwa: Hummus oliwkowy
Skład: woda, cieciorka 32%, olej słonecznikowy, oliwki zielone bez pestek 19%, miazga sezamowa ocet jabłkowy, przyprawy, sól 
Wartości odżywcze w 100g: 336 kcal, T: 24g, W: 18g, B: 6,2g, sól: 0,29g


Smak: Cóż, smakuje i pachnie jak hummus :) Moim kubkom smakowym bardziej spodobała się wersja z suszonymi pomidorami. Zjadałam głównie ze słupkami świeżych warzyw, jako dodatek do pieczywa oraz nadzienie do naleśników - komponuje się idealnie!
Moja ocena: Warto jeść hummus. Ciecierzyca jest doskonałym źródłem białka, żelaza i kwasu foliowego. Zawiera składniki, które wspomagają odchudzanie, obniżają ciśnienie krwi i cholesterol - tłuszcze o korzystnym składzie, pełnowartościowe białko i całą gamę innych składników mineralnych. Ponownie - jeśli macie chwilę jak zwykle zachęcam do samodzielnego wykonania hummus (mój przepis - klik), ale warto mieć taki gotowy, zdrowy słoiczek w domu na wypadek braku czasu na zakupy i nagły głód ;)

A Wy co przetestowalibyście z tej listy?:)

Podziel się:

3 komentarze

  1. Uwielbiam produkty od Primaviki, jeszcze się na nich nie zawiodłam. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z chęcią skusiłabym się na ten hummus z suszonymi pomidorami. Lubię smak suszonych pomidorów i skosztowałabym go w hummusie z ogromną przyjemnością bym go skosztowała. Reszta kusi mnie mniej, niemniej jednak zdegustowałabym z chęcią :) Serdeczne pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczę widze tu parę produktów które z pewnością sprawdzę na sobie ;) No i masełko orzechowe, mniam! ;)

    OdpowiedzUsuń