Prosty chleb z ziaren


Od zawsze marzyłam o tym, żeby piec własny chleb. Wymyśliłam sobie, że kiedyś kupię sobie taką maszynkę do wypieku chleba i będę serwować moim najbliższym jeszcze ciepłe pieczywo. Okazało się, że tak długo czekać wcale nie trzeba, bo wystarczy mieszanka ziaren i piekarnik. Że niby bez jajek, bez sprzętu, bez drożdży? Wzięłam w ciemno :)



Lista składników
- mieszanka ziaren do wypieku chleba (możecie skomponować ją sami, ale bardzo korzystną cenowo znajdziecie w Biedronce - teraz jest nawet w promocji za niecałe 5 zł, mniej korzystną cenowo w Rossmanie albo Piotrze i Pawle; ja użyłam tej z Biedronki, w zestawie macie foremkę do wypieku oraz instrukcję wykonania; skład: płatki owsiane, słonecznik, nasiona lnu, płatki sojowe, błonnik, pestki dyni, sezam, preparowane ziarno żyta, orkiszu, kiełki żytnie, przyprawa)

Zdjęcie pochodzi ze strony producenta, wrzucam żebyście mogli ją odnaleźć na półce :)

- 2 łyżki oleju kokosowego
- 2 łyżki miodu
- odrobina soli i wody (ok. 100 ml)

Krok po kroku
1) Całą instrukcję wykonania chleba znajdziecie na opakowaniu mieszanki. W skrócie - wszystkie składniki łączymy w misce, po 5 minutach przekładamy do dołączonej foremki. Po 2 godzinach pieczemy przez 70 minut w piekarniku w temperaturze 180 stopni (tryb: góra-dół), a po 5 godzinach możemy wcinać chleb (ja wytrzymałam krócej i też był smaczny, tylko bardziej się kruszył ;)).

Post nie jest reklamą, często pytacie mnie o przepis na fit chleb, dlatego postanowiłam podzielić się z Wami moim ostatnim odkryciem, może Was zainspiruje do własnego wypieku.

Smacznego!





Podziel się:

0 komentarze