Rollowanie mięśni


Na pewno wielu z Was zauważyło w ostatnim czasie coraz więcej osób paradujących po siłowni z wałkiem pod pachą. Do czego służy taki sprzęt? Jakie są zalety rollowania mięśni, kiedy i jak powinno się je wykonywać? Zapraszam do lektury!


Co daje nam rollowanie? Jakie są jego zalety?
- Automasaż mięśniowo-powięziowy
- Wzmocnienie ciała
- Relaksacja mięśni i powięzi (czyli błony otaczającej tkanki miękkie) 
- Szybsza regeneracja
- Zmniejszenie ryzyka kontuzji
- Poprawa gibkości 

Czy rollowanie boli?
- Masaż może być bolesny podczas używania twardszych wałków, wałków z wypustkami oraz ucisku na punkty spustowe. Punkty spustowe musimy wytrzymać, nie przerywamy ćwiczenia ;) 

Jak długo ćwiczyć z wałkiem?
- Wystarczy 10 minut systematycznego rollowania codziennie
- Max. 3 minuty na partię mięśniową
- Ok. 8-10 powtórzeń ćwiczenia na daną partię


Kiedy ćwiczyć?
- Zarówno przed jak i po treningu.
- Przed treningiem - dla "rozruszania", po kilka powtórzeń na każdą partię mięśniową, przed rozgrzewką dynamiczną
- Po treningu - ćwiczymy dłużej, najpierw rollowanie, potem rozciąganie (jeśli mamy czas na tylko jedną czynność wybieramy rollowanie)

Jak ćwiczyć?
- Powoli, wykonujemy ruchy góra-dół po wybranym paśmie, im wolniej tym lepiej
- Jeżeli znajdziemy bolesne dla nas miejsce zatrzymujemy się na chwilę i dociskamy to miejsce do wałka

Czym różnią się ćwiczenia wzmacniające od rozluźniających?
- Między innymi liczbą powtórzeń oraz czasem trwania treningu

Czy są jakieś przeciwwskazania do ćwiczeń?
- Siniaki, krwiaki, urazy
- Nie rolujemy się przed startem w zawodach

Czy któreś części ciała omijać?
- Strefy podkolanowe

Gdzie kupić roller?
- Mój zestaw razem z opisem znajdziecie na stronie Blackroll. Teraz przy zakupie Runners Set otrzymacie również płytę z ćwiczeniami gratis.


Jakie ćwiczenia wykonywać?
- Przykłady znajdziecie tutaj - zdjęcia i tutaj - filmy.

Mam nadzieję, że przekonałam Was do tego, że warto zacząć się rollować :) W następnym poście opiszę jak dobrać idealny wałek do automasażu. 

Podziel się:

0 komentarze