10 powodów, dla których nie możesz schudnąć mimo diety i ćwiczeń


Zdrowo się odżywiasz, kilka razy w tygodniu jesteś aktywny, a wskazówka na wadze ani drgnie? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów! 



1. Jesz za mało
Serio, jedzenie zbyt małej ilości posiłków może wywoływać odwrotny skutek! Jeśli w pierwszej połowie dnia rezygnujesz ze śniadania, gwarantuję Ci, że zjesz znacznie więcej na kolację. Efekt? Zwiększone magazynowanie tkanki tłuszczowej. Stawiaj na 5 posiłków dziennie w równych odstępach czasu!

2. Jesz za dużo
Profile na Instagramie pękają w szwach od zdjęć rozmaitych placuszków, omlecików, ciast, ciasteczek i innych deserów z dodatkiem masła orzechowego, owoców i sosów... Wszystko fajnie, pod warunkiem, że jesz zdrowe produkty w rozsądnych ilościach! Jeśli rezygnujesz ze zjedzenia kebaba "bo niezdrowy", a potem ładujesz cały słoik masła orzechowego za jednym zamachem, to nie dziw się, że ciężko jest Ci schudnąć. Owoce? Jak najbardziej tak, ale jeśli jesz owsiankę na zmianę z plackami i omletami, dostarczasz sobie naprawdę sporej dawki węglowodanów. Sama mam ogromną słabość do orzechów, a jako blogerka kulinarna testuję sporo produktów i przepisów, więc doskonale znam ten problem :) Pamiętajcie, zdrowy rozsądek przede wszystkim!


3. Podjadasz między posiłkami
"Ja nic nie jem, nie mam nawet czasu usiąść do stołu!" - Brzmi znajomo? Może i nie masz czasu usiąść do stołu, ale na pewno zdarza Ci się próbować w trakcie gotowania, dojadać po dzieciach, przegryzać w drodze do pracy. Spożycie chociażby kęsa, uruchamia wydzielenie enzymów trawiennych i rozregulowanie metabolizmu. Powstrzymaj się od podjadania, a od razu zauważysz efekty!

4. Jesz produkty 'light' i 'fit'
W dzisiejszych czasach coraz więcej osób chce być 'fit', niestety mało osób czyta składy produktów. Efekt? Wchodzisz do sklepu, widzisz jogurcik 'light' i odruchowo wrzucasz do koszyka. 'Fit' ciastka? Skoro takie zdrowe, to czemu nie? Muszę Cię rozczarować, produkty o obniżonej zawartości tłuszczów zawierają więcej węglowodanów, a co za tym idzie są bardziej kaloryczne. A bez deficytu kalorycznego nie schudniesz.

5. Nie stawiasz sobie celów
Decydujesz się na dietę od poniedziałku, trzymasz się trzy dni, potem masz chwilę słabości, stwierdzasz, że coś trzeba z tego życia mieć i jesz, aż rozboli Cię brzuch. A może by tak znaleźć jakiś realny cel? Może niedługo jedziesz na wakacje, planujesz ślub, albo wybierasz się na jakąś imprezę? Za każdym razem, gdy będzie Cię korciło, aby sięgnąć po czekoladę wyobraź sobie dokładnie jak chcesz wyglądać w tym dniu. I co, nadal tak Cię korci ta tabliczka?

6. Pijesz za mało wody
Woda jest niezbędna w procesie przemiany materii i usuwania toksyn z organizmu. Rezultatem picia niedostatecznej ilości wody są zaparcia, nadwaga, osłabienie, bóle stawów, problemy z cerą... Lista jest naprawdę spora. Jak pić więcej wody i po co? Przeczytaj w tym poście :)


7. Pijesz słodkie napoje
Tak, woda smakowa to też słodki napój! Jeśli nie lubisz pić zwykłej wody, postaw na herbatki, wodę z owocami albo kompoty domowej roboty bez dodatku cukru. Na jednych z zajęć z pediatrii do gabinetu lekarskiego przyszła mama z otyłym synem. Żaliła się, że mimo diety syn nic nie chudnie. Kiedy zaczęliśmy dopytywać co dziecko pije, okazało się, że regularnie spożywa granulowaną herbatę. Bo skoro dietetyk pozwolił mu pić herbatę bez cukru, to mama nie słodziła, ale nie wzięła pod uwagę ile tego cukru z automatu znajduje się w herbacie.

8. Masz problemy zdrowotne
Kiedy ostatni raz wykonywałeś badania kontrolne? Mały koszt, a niesie wiele cennych informacji! Wykonuj regularnie morfologię, zbadaj swój poziom TSH. Być może problem z nadwagą wynika z niedoczynności tarczycy?

9. Źle trenujesz
Na treningach odpuszczasz powtórzenia, nie nadwyrężasz się, odklepujesz co masz zrobić i idziesz do domu. Może czas na zmiany? Szukaj nowych bodźców, nie skupiaj się na jednej dyscyplinie sportowej, urozmaicenie pozytywnie odbije się na Twojej formie fizycznej i psychicznej! Kolejnym błędem, jest nagradzanie siebie jedzeniem za dobrze wykonany trening. Poćwiczone, to należy mi się coś ekstra. I jesz więcej, niż było w planie. Z drugiej strony należy pamiętać, że nie zawsze więcej znaczy lepiej. Długi wysiłek aerobowy prowadzi do spalania tkanki mięśniowej, a powtarzany zbyt często to prosta droga do przemęczenia i przetrenowania. Jeśli nie zajmujesz się profesjonalnie sportem, to naprawdę nie musisz myśleć tylko o treningach i jedzeniu. Pamiętaj, że w życiu są ważniejsze wartości, czasem warto dać sobie więcej luzu i zamiast treningu wybrać imprezę z przyjaciółmi.


10. Nie odpoczywasz
Regeneracja to bardzo ważny element treningu. Musisz znaleźć dla swoich mięśni czas na odpoczynek. 7 godzin snu to absolutne minimum, staraj się nie zarywać nocek, oraz nie trenować 7 dni w tygodniu!

Popełniacie któreś z tych błędów? Jak motywujecie się do zrzucania zbędnych kilogramów? :) Podzielcie się swoimi patentami!

Podziel się:

0 komentarze