Na co zwrócić uwagę przy wyborze sali na wesele? Tabelka w PDF do pobrania!


Jeśli odpowiedzieliście już sobie na 5 pytań, o których pisałam w poście "Od czego zacząć przygotowania do ślubu?" nadszedł czas, żeby rozejrzeć się za odpowiednim miejscem na wesele. Sale cieszące się dobrą renomą bardzo często mają zarezerwowane terminy nawet dwa lata do przodu, dlatego im szybciej wybierzecie się na poszukiwania tym lepiej :) Na końcu 


O wyborze sali najłatwiej będzie mi opowiedzieć Wam na naszym przykładzie.

Jako motyw przewodni naszego wesela wybraliśmy rustykalną elegancję. Oboje uwielbiamy spędzać czas na świeżym powietrzu i doskonale czujemy się na łonie natury. Jednocześnie ślub to wyjątkowe wydarzenie i chcieliśmy oddać jego podniosły charakter. Chcieliśmy, aby było naturalnie, ale nie wiejsko. Romantycznie, ale nie cukierkowo. Gustownie, ale nie przesadnie wytwornie. Jako kolory przewodnie wybraliśmy biel, oliwkową zieleń i pudrowy róż. W dekoracjach wstawialiśmy na naturalne drewno. Planowaliśmy wesele na około 120 osób i zależało nam, aby wszyscy goście mogli przenocować na terenie wybranego ośrodka.  


Mając taką wiedzę, zawęziliśmy grono poszukiwań do sal, które wpisywały się w klimat rustykalnej elegancji (odpadły wszystkie sale w mieście, ale też te bardzo, bardzo rustykalne jak stodoły i karczmy) i które mogły pomieścić 120 osób z noclegiem (o to pytaliśmy przez telefon umawiając się na spotkanie). Następnie wybraliśmy miejsca, które spełniały nasze podstawowe kryteria i udaliśmy się na spotkanie z właścicielami. A o co zapytaliśmy?

PŁATNOŚCI
1) Jaka jest cena za menu od osoby i co dokładnie obejmuje?
2) Jaka jest cena za poprawiny?
3) Jaka jest cena za noclegi?
4) Jaka jest cena za śniadanie?
5) Jaka jest cena za wodę, kawę i herbatę?
6) Czy napoje są w cenie? Jeśli tak, to w jakiej ilości?
7) Czy alkohol jest w cenie? Jeśli nie, to czy obowiązuje "korkowe"i w jakiej cenie?
8) Jaka jest wysokość zaliczki?
9) Kiedy następuje płatność za całe wesele?
10) Jaka jest cena za menu dla dzieci? Jeśli jest zniżka, to do którego roku życia?
11) Jakie elementy wystroju sali są w cenie?
12) Czy tort jest w cenie?
13) Czy stół wiejski jest w cenie?
14) Czy słodki stół, owoce są w cenie?
15) Do kiedy należy zgłosić ostateczną liczbę gości?
16) Czy lokal pobiera dodatkowe opłaty za serwowanie dostarczonych przez nas produktów, np. tortu?
17) Czy lokal zapewnia jakieś atrakcje? Jeśli nie, to czy wyraża zgodę na przeprowadzenie ich przez zewnętrzne ekipy?
18) Czy ceny mogą ulec zmianie po podpisaniu umowy?
19) Jaka jest opłata za każdą kolejną godzinę wesela?
20) Czy są jakieś koszty, o które nie zapytaliśmy, ale są dodatkowo doliczane?
21) Czy przywitanie Młodych szampanem, solą i chlebem jest w cenie i zostanie przygotowane przez obsługę wesela?


MENU
1) Z ilu posiłków składa się menu (ciepłych i zimnych)?
2) Czy można modyfikować menu? Jeśli tak, to czy istnieją jakieś propozycje?
3) Co dzieje się z jedzeniem po weselu? Jeśli jest zabierane przez Młodych, to kto zapewnia pojemniki?
4) Czy istnieje możliwość ustawienia stołu z innymi alkoholami?
5) Jeśli zdecydujemy się na usługę barmańską świadczoną przez zewnętrzną ekipę, to kto zmywa szkło?

LOGISTYKA
1) Do której godziny trwa zabawa weselna? Czy można ją wydłużyć?
2) Ilu kelnerów obsługuje wesele? Czy istnieje możliwość zwiększenia ich liczby?
3) Czy manager/właściciel sali jest obecny podczas wesela?
4) Czy w sali jest klimatyzacja?
5) Gdzie znajdują się toalety i w jakiej ilości?
6) Gdzie znajduje się kuchnia?
7) Czy można skorzystać z sejfu? Jeśli tak, to w jakim pomieszczeniu?
8) Kto roznosi alkohol podczas wesela?
9) Gdzie będzie przechowywany alkohol i kiedy trzeba go dostarczyć?
10) Ile alkoholu są w stanie pomieścić chłodnie?
11) Czy w tym samym czasie na terenie ośrodka będzie odbywało się inne wesele? Jeśli tak, to jakie są możliwości zabezpieczenia przed wstępem niepożądanych gości na salę?
12) Czy na sali znajduje się nagłośnienie i oświetlenie?
13) Czy sala zabezpieczona jest na wypadek wyłączenia prądu i w jaki sposób?
14) O której się zaczynają i o której kończą?
15) Jaka jest opłata za każdą kolejną rozpoczętą godzinę poprawin?
16) O której godzinie na sali mogą pojawić się podwykonawcy?
17) Do kiedy należy zabrać wszystkie rzeczy z sali?
18) Od kiedy można przywozić swoje rzeczy (winietki, prezenty dla gości, dekoracje)?
19) Jak duży jest parking?


DEKORACJE
1) Czy właściciel współpracuje z dekoratorką lub florystką?
2) Jaki jest koszt podstawowego wystroju (pokrowce, obrusy, serwetki)?
3) Jakie ustawienie stołów jest możliwe?
4) Jakie stoły są dostępne?
5) Kto zapewnia i rozkłada winietki, tablicę z rozmieszczeniem gości oraz prezenty dla gości?
6) Czy jakieś kwiaty są w cenie? Jeśli tak, to jakie?
7) Jakimi wazonami dysponuje dekorator?
8) Czy można obejrzeć przykładowe realizacje?
9) Jaką zastawą dysponuje sala?

NOCLEGI
1) Ile trwa doba hotelowa?
2) Czy apartament dla młodych jest w cenie?
3) Iluosobowe są pokoje? Czy istnieje możliwość zorganizowania dodatkowego łóżka?
4) Ile kluczy przewidzianych jest na pokój?
5) Gdzie goście mają zgłosić się po przyjeździe?
6) O której godzinie rozpoczyna się śniadanie?

Wszystkie zdjęcia użyte w poście pochodzą ze strony Pinterest i nie są moją własnością.

Moje porady
1) Nie bójcie się pytać! Lepiej zadać zbyt wiele pytań, które mogą wydawać się śmieszne, niż potem być zdziwionym, że musicie ponieść dodatkową opłatę np. za serwowanie ciasta.
2) Spróbujcie dotrzeć do par, które miały już wesele w tym miejscu i zapytajcie o opinie. Warto poznać głosy nie tylko Młodych, ale również weselników.
3) Nawet jeżeli nie jesteście przekonani do strony Internetowej danego lokalu warto dać mu szansę i obejrzeć miejsce na żywo. Właściciele, którzy mają zajęte wszystkie terminy, często nie mają czasu na dbanie o reklamę i aktualizację strony.
4) Zwróćcie uwagę czy nadajecie na tych samych falach z właścicielami. Jeśli są otwarci, chętni do realizacji Waszych pomysłów, mają dla Was czas i ze spokojem wysłuchują wszystkich Waszych pytań i wątpliwości, to macie szansę na udaną współpracę.
5) Załóżcie sobie segregator na weselne ulotki reklamowe i umowy, aby mieć wszystkie rzeczy w jednym miejscu - już na etapie wyboru sali na pewno dostaniecie foldery z ofertą do przejrzenia w domu.
6) Warto żeby sala znajdowała się niedaleko domu Pani lub Pana Młodego. Szczególnie tuż przed uroczystością czeka Was sporo wożenia (alkoholu, napojów, dekoracji), ponadto bliska odległość może też się przydać, jeśli w stresie zapomnicie o czymś ważnym w dniu ślubu :)


A teraz niespodzianka, wszystkie pytania przygotowałam dla Was w formie tabelki, wystarczy kliknąć w PDF do pobrania :)


Macie jakieś śmieszne historie związane z wyborem sali? Zaskoczyły Was jakieś "dodatkowe" koszty? Macie pomysł o co jeszcze należałoby zapytać właścicieli sali? Czekam na Wasze komentarze :)

Podziel się:

0 komentarze